بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول تاریخ و ساعت بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | تقابل پوچ با یاران سابق نکونام: از رفتن خطیر همه تیم خوشحال شدند بازگشت بنزما به رئال مادرید نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رفت بوروسیا دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن| امباپه در حسرت فینال؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها پخش زنده بازی النصر و الخلیج در جام حذفی عربستان+ تماشای آنلاین نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| خواب آور و بی‌فایده! ویدئو خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رکورد رئال مادرید پیش از ال‌کلاسیکو

  • کد خبر: ۱۲۸۸۵۷
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
رکورد رئال مادرید پیش از ال‌کلاسیکو
برتری بر ختافه، بهترین شروع ۹۴‌سال گذشته رئال مادرید را رقم زد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ضربه سر مدافع میانی که دروازه ختافه را باز کرد، باعث شد رئال‌مادرید با یازده برد و یک تساوی، بهترین شروع فصل در ۹۴‌سال گذشته را داشته باشد. کهکشانی‌ها فصل ۲۹-۱۹۲۸ را نیز با یازده برد و یک تساوی شروع کرده بودند. ادر میلیتائو، زننده این گل که فصل گذشته با اشتباهی فاحش باعث شد رئال‌مادرید با نتیجه ۱ بر ۰ مقابل ختافه شکست بخورد و بازی را با حس بدی به پایان برساند، به‌خوبی توانست از این تیم انتقام بگیرد و گل پیروزی‌بخش رئال را در زمین ختافه به‌ثمر برساند.

نکته جالب اینکه این مدافع میانی که صدمین بازی خود در رئال‌مادرید را مقابل ختافه به سرانجام رسانده، همه پنج گل خود در رئال‌مادرید را با ضربه سر به ثمر رسانده است؛ بازیکنی که در سال ۲۰۱۹ از پورتو پرتغال به اسپانیا نقل‌مکان کرد و راهی رئال‌مادرید شد. میلیتائو درمجموع ۶۶برد و پنج گل در این صد بازی در رئال داشته و در تاریخ رئال‌مادرید، فقط دو بازیکن به‌نام‌های کاسمیرو با ۷۸ و کاکا با ۷۶برد، تعداد بردهایشان در صد بازی اول از میلیتائو بیشتر بوده است.

با این پیروزی، رئال‌مادرید فصل ۲۳-۲۰۲۲ را با یازده برد و یک تساوی از دوازده بازی اول خود آغاز کرده است که این بهترین شروع ۹۴‌سال گذشته این تیم است. کهکشانی‌ها فصل ۲۹-۱۹۲۸ را نیز با یازده برد و یک تساوی شروع کرده بودند. ضربه سر میلیتائو در دقیقه‌۳ برای برتری رئال‌مادرید در شهرآورد خارج از خانه مقابل ختافه کافی بود تا حالا این تیم در بدترین حالت در امتیاز مساوی با بارسلونا، راهی اولین ال‌کلاسیکوی فصل شود. دیدار ال‌کلاسیکو قرار است ۲۴ مهر به‌میزبانی رئال برگزار شود.

صدمین بازی خوش‌یمن

برای برزیلی گل‌زن این بازی، همه‌چیز خیلی خوب پیش رفت و در سومین دقیقه صدمین حضورش در ترکیب رئال‌مادرید در همه مسابقات یکی از معدود‌گل‌های سه‌امتیازی‌اش برای قهرمان اروپا را به‌ثمر رساند.

علاوه بر اینکه هر پنج گل او برای رئال با ضربه سر زده شده، چهار گل از این تعداد روی ضربه کرنر به ثبت رسیده است و پنج بازیکن متفاوت به‌نام‌های مودریچ، وینیسیوس، رودریگو، ایسکو و مارسلو برای او پاس گل فرستاده‌اند. گل میلیتائو باعث رقم‌خوردن هفتمین برد فصل رئال‌مادرید آن هم در هفته هشتم شد و حالا برای پنجمین‌بار در تاریخ لالیگا، قهرمان اروپا هفت برد و صفر باخت در هشت بازی اول فصل دارد.

سه‌بار از چهاربار قبلی که این اتقاق افتاد، رئال با کارنامه هشت برد در هشت بازی اول فصل ۱۹۶۲-۱۹۶۱، هشت برد در هشت بازی اول فصل ۱۹۶۹-۱۹۶۸ و هشت برد از هشت بازی اول در فصل ۱۹۸۸-۱۹۸۷ به مقام قهرمانی رسید؛ اما جالب اینکه در آخرین‌باری که مانند الان در هشت بازی اول هفت برد و یک تساوی به‌دست آوردند، در پایان فصل ۱۹۹۲-۱۹۹۱ پشت‌سر بارسای رؤیایی دوم شدند؛ آن‌هم با شکست مقابل تنریف در هفته آخر و شروع سریال قهرمان‌شدن بارسلونا در هفته آخر لالیگا!

مودریچ پنجاه‌تایی

لوکیتای محبوب رئالی‌ها پنجاهمین پاس گلش را ارسال کرد و پس از بنزما (۱۰۳)، رونالدو (۸۷)، مارسلو (۶۳)، تونی کروس (۵۹) و گوتی (۵۳) به ششمین بازیکن تیم با پنجاه پاس گل از فصل ۲۰۰۱۴-۲۰۰۳ تبدیل شد. این بازیکن کروات که در سال ۲۰۱۲ به عضویت رئال‌مادرید درآمد، در این تیم عملکرد بسیار خوبی را از خود به‌جا گذاشته و تنها بازیکنی بود که توانست به سلطه چند‌ساله لیونل مسی و کریستیانو رونالدو بر توپ طلا پایان دهد.

پایان روند گربه‌سیاه‌بودن

رئال‌مادرید باتوجه‌به ناکامی در برتری در زمین ختافه در دو رویارویی قبلی، چنانچه این‌بار هم موفق به پیروزی نمی‌شد، با طولانی‌ترین انتظارش برای بردن ختافه در خانه‌اش که سه بازی بین سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ بود، برابری می‌کرد. از آن سه بازی، دو رقابت با باخت رئال همراه شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->